Followers

10 September 2009

Fasa 3 Ramadhan: Doa Hari 21-30

Doa Hari-21

Maksudnya: Ya Allah! Benilah aku petunjuk menuju kepada keredhaan- MU. Dan janganlah Engkau member jalan kepada syaitan untuk menguasaiku. Jadikanlah syurga bagiku sebagai tempat tinggal dan peristirahatan, Wahai Pemenuh keperluan orang- orang yang meminta.

Doa Hari-22

Maksudnya: Ya Allah! Bukakanlah bagiku pintu-pintu rahmat-MU, turunkan untukku keberkatanmu. Berilah kemampuan kepadaku untuk mendapatkan keredhaan-MU, dan tempatkanlah aku di dalam syurga-MU yang luas, Wahai Penjawab doa orang-orang yang dalam kesempitan.

Doa Hari-23

Maksudnya: Ya Allah! Sucikanlah aku dari dosa-dosa, dan bersihkanlah diriku dari segala aib. Tanamkanlah ketaqwaan di dalam hatiku, Wahai Penghapus kesalahan orang-orang yang berdosa.

Doa Hari-24

Maksudnya: Ya Allah! Aku memohon kepada-MU hal-hal yang mendatangkan keredhaan-MU, dan aku berlindung dengan- MU dari hal-hal yang mendatangkan kemarahan-MU, dan aku memohon kepada-MU kemampuan untuk mentaati-MU serta menghindani kemaksiatan terhadap-MU, Wahai Pemberi para peminta.

Doa Hari-25

Maksudnya: Ya Allah! Jadikanlah aku orang-.orang yang mencintai para Auliya-MU dan memusuhi musuh-musuh-MU. Jadikanlah aku pengikut sunnah-sunnah penutup segala Nabi-MU, Wahai Penjaga hati para Nabi.

Doa Hari-26

Maksudnya: Ya Allah! Jadikanlah usahaku sebagai usaha yang disyukuri, dan dosa-dosaku diampuni, segala amal perbuatanku diterima, dan seluruh aibku ditutupi, Wahai Maha Pendengar dan semua yang mendengar.

Doa Hari-27

Maksudnya: Ya Allah! Kurniakanlah rezeki kepadaku keutamaan Lailatul Qadar, dan ubahlah perkara-perkaraku yang sulit menjadi mudah. Terimalah permintaan maafku, dan hapuskanlah dosa dan kesalahanku, Wahai Yang Maha Penyayang terhadap hamba- hambanya yang soleh.

Doa Hari-28

Maksudnya: Ya Allah! Penuhkanlah hidupku dengan amalan-amalan Sunnah, dan muliakanlah aku dengan terkabulnya semua permintaanku. Dekatkanlah perantaraanku kepada-MU diantara semua perantara, Wahai Yang tidak disibukkan oleh permintaan orang-orang yang meminta.

Doa Hari-29

Maksudnya: Ya Allah! Liputilah aku dengan rahmat dan benikanlah kepadaku Taufiq dan penjagaan. Sucikanlah hatiku dan noda-noda fitnah wahai pengasih terhadap hamba-hambaNYA yang Mukmin.

Doa Hari-30

Maksudnya: Ya Allah! Jadikanlah puasaku disertai dengan syukur dan diterima di atas jalan keredhaan-MU dan keredhaan Rasul-MU. Cabang-cabangnya kukuh dan kuat deliputi pokok-pokoknya, Demi kenabian Muhammad dan keluarganya yang suci, dan segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.

p/s: Harap dapat kita amalkan dan sampaikan. Insya Allah.