Followers

13 September 2009

Lailatul Qadr

Ramadhan sudah sampai ke penghujungnya
Apa yang telah aku lakukan untuk 10 malam terakhir ini?
YA ALLAH hanya KAU yang tahu segalanya….
Sayu hati ini, kerana Ramadhan akan pergi meninggalkanku,
Adakah ini Ramadhan yang terakhir buatku?

Perpisahan akan tiba buat kesekian kalinya,
Perpisahan yang dikurniakan dengan satu malam
satu malam yang lebih baik dari 1000 bulan
Apa yang aku lakukan?

YA ALLAH!
Tabahkan aku untuk meneruskan apa yang aku lakukan untuk MU
Izinkan diriku untuk bertemu dengan malam itu buat kali terakhir jika telah ditakdirkan aku dijemput-MU selepas ini
Izinkan aku berjaga pada malam-MU itu
Hamba-MU ini lemah dengan pujukan dan rayuan syaitan selama ini,
Tapi buat kali ini berilah aku rahmat serta hidayah-MU
Semoga Lailatul-Qadar menjadi milik kita semua

No comments: