Followers

03 April 2010

Sign dalam Bullet Train (JAPAN)

Signboard dalam keretapi Jepun ni (Shinkansen).. lucah lah.. tak senonoh.. cuba perhatikan..

















Amacam?....ha !!! tentu dah fikir yang bukan-bukan, sign ni khas untuk tempat duduk orang-orang berikut:

Gambar 1: Orang tangan patah
Gambar 2: ibu yang bawa kanak-kanak kecil
Gambar 3: Perempuan mengandung
Gambar 4: Orang yang patah kaki..


begitulah, banyak benda yang tersirat dari yang tersurat dan jangan membuat andaian dari apa yang kita nampak luaran sahaja kerana mungkin ada hal yang tersembunyi yang kita tidak ketahui.

Aku~~pandangan mata selalu menipu, pandanglah dengan mata hati dan fikirlah dengan akal yang dikurniakan.Apa yg selalu kita nampak x semestinya itu yang hakikat.

6 comments:

HasYimie said...

apesal plak org tangna patah n org patah kaki sign nyer mcm tu ? sgt x kene...hahaha

Chan @ Aidiel said...

tau xpe. tapi inilah realiti kt japan bullet train (shinkansen). Hehe

hasni said...

sngtlah pelik

Chan @ Aidiel said...

tau xpe cik hasni. tp itulah realitynye. lain tmpt, lain budaya. kita kena phm. kot... :p

Fiq said...

eleh... ko pun pk lain gak masa 1st time tgk kan? haha=D

Chan @ Aidiel said...

fiq~~aku masa mula2 tgk, aku piki mcm apa yg ko piki. haha