Followers

13 April 2010

Balik kampus

Alhamdulillah akhirnya aku berjaya menjejakkan semula kakiku ke ibukota Kuala Lumpur. Untuk meneruskan perjuangan sem ni yang masih berbaki 2-3 minggu. Saat penentu sem ni. FINAL EXAM. Dh bersedia ke aku? Huhu. Yang penting, perjuangan tetap diteruskan. Ikut rasa hati mmg tak nak balik lagi tapi apakan daya. Ada kerja yang perlu dilaksanakan.

Mulai semalam, 12hb April 2010. Bus selatan & utara semuanya berpindah ke Parking F Bukit Jalil. Jln yang agak sesak. Maklumlah, tempat yang ada bus mmg sesak. Hehe. Shuttle akan disediakan. RM 2.00. Bus rapid. Kira oklah RM 2.00 berbanding time raya yang agak mahal. Tapi bus tuh hanya dari Bukit Jalil-Pudu jek. Memandangkan aku seorang yang malas utk jalan kaki dari pudu ke masjid jamek, maka aku telah mengambil keputusan utk menggunakan perkhidmatan tren. Ya, perkhidmatan tren. Aku pun mintak pak cik bus turunkan aku dulu kat stesen Bukit Jalil yang berhadapan dengan Surau Al-Hidayah. (jadik aku x perlu abeskan ATP aku utk menapak dari tempat parking bus ke stesen Bukit Jalil).

Dalam masa yang sama, otak aku aktif dok mengira tambang yang mana murah. Hehe. Ni keputusan yang aku dapat.

NAIK BUS:
Tambang BUS sampai Pudu = RM 2.00
TREN dari Pudu - Masjid Jamek = RM 1.20 (aku kan malas nak jalan)
TREN dari Masjid Jamek – Stesen U = RM 2.00
Bus dari Stesen U - 1st College = RM 1.00

TOTAL RM 6.20

NAIK TREN:
Bukit Jalil – Masjid Jamek = RM 1.90
Masjid Jamek – Stesen U = RM 2.00
Bus dari Stesen U - 1st College = RM 1.00

TOTAL RM 4.90

Yehaa… Kesimpulannya, naik tren lagik jimat. Haha.


Aku~~ Aku sanggup menghabiskan duit aku dari menghabiskan ATP (energy). Haha

1 comment:

hasni said...

haha
kelakarlah chan ni