Followers

28 January 2010

Jom Mengundi!


Arini election kampus. So first time guna e-undi. Mudah, Cepat dan Menjimatkan masa. Tapi telus ke? Aku tak berani nak komen. Kang komen byk2, kena tangkap lak. Haha.

Siapa yang patut menang?
Siapa yang patut jadi perwakilan dalam MPUM?
Siapa yang patut aku undi?

Ntah ar. Yang penting bagi aku, tgk manifesto yang dibentangkan. Bukan tgk siapa orangnya dan bukan tgk apa parti yang dia sertai. Yang penting dia adalah orang yang mampu meminpin dengan baik, jujur, serta boleh memikul amanah yang telah dipertanggungjawabkan. Pemimpin berkualiti bukan berdasarkan paras rupa dan kepetahan berkata2, tetapi ialah bagaimana dia mampu melaksanakan setiap tugasan dan tindakan yang dibuat bagi kepentingan orang di bawah jagaannya.

Selamat mengundi. Mengundi biarlah dengan jujur dan TELUS. Jgn biar apa yang pernah berlaku kembali berulang. Bukak perdana mail, tgk surat dari ayahanda. Hehe.

p/s:Aku antara yang terawal kot undi. Hahaha. Bangga siot

4 comments:

hasni said...

samala
undi awal jgak:-)

Fiq said...

Aku antara yg terlewat buang undi... bangga gak nih. haha

tp ye ker ko pilih mengikut kepimpinn? cam tak caye jer... (berdasarkan pengalaman yg aku kena)

maiyah said...

bagus pandangan adik tu.. ssh2 undi je lah akak nih muehehe!!

Chan @ Aidiel said...

hasni~~kamu kena ar undi awal, tunjuk teladan yang baik kt junior2. hehe

fiq~~mmg ikut teladan. tapi aku mmg suka MENGDAJALKAN kawan2 lagik2 time pemilihan monitor dan jawatan kelab. sejak diploma lagik. hahahahaha

maiyah~~boleh jek kak. apelagi, jadik calon pilihanraya. hehe