Followers

19 October 2009

Wheels of Life


Semalam,
Hari yang telah berlalu,
Apa yang dah berlaku tetap berlaku,
Tak boleh nak diubah,
Ia tetap menjadi sejarah biarpun pahit untuk ditelan.

Hari ini,
Apa yang sedang kita lalui,
Apa yang kita sedang corakkan,
Lakaran yang menentukan masa hadapan berpandukan kisah semalam.

Esok,
Suatu yang tak pasti,
Kita hanya mampu merancang,
DIA yang menentukan segalanya.

p/s: Semalam tetap semalam, Hari ini tetap hari ini, Esok tetap Esok. Tapi kita perlu toleh kebelakang walaupun kita berada di hadapan. Sejarah yang mengajar kita untuk menjadi lebih matang dan berhati-hati dalam setiap tindakan yang dibuat. Yang terbaik fikirkan untuk esok tanpa melupakan hari ini dan
semalam

4 comments:

hasni said...

yup
btl tu chan
tp xslh mngenang masa y lalu kan:-)
mungkin pahit itu untuk masa ini,tp st hr nt
bila ia da jd kenangan,ia sesuatu y manis untuk dikenang:-)

Fiq said...

semalam hari ahad. hari ni hari isnin. esok hari selasa. cuba aku buat kenyataan ni pada keesokan hari. pasti "esok" tu dah bertukar menjadi hari rabu, kan? maknanya kenyataan "semalam tetap semalam, hari ini tetap hari ini. esok tetap esok" tak ble pakai la kan? fikir2 kan la dan selamat beramal=)

maiyah said...

itulah namanya kehidupan dik, dgn apa kita isi hari2 kita itu yg akan menentukan dimana kita akan berada nanti

ShinChan @ Chan said...

~~~hasni~~~
mungkin btol gak apa yg AKAK senior nih ckpkan. hehehe. =p

~~~Fiq~~~
Kadang2 geram gak kat ko. hahaha. nasib baik ko monitor klas animal breeding. ish3

~~~maiyah~~~
btol tuh kak. sy sokong 110%. :)