Followers

30 November 2009

Kepenatan Maxima

Alhamdulillah arini last hari Tashriq. Maka berakhirlah upacara sembelihan or lebih dikenali sebagai hari korban. Byk pengalaman aku dpt Aidil Adha kali ni. qariah jemput jemaah dtg tlg buat sembelihan dan melapah lembu. Byk gak binatan al-an’am yang dibuat qurban kali ni. tapi semuanya lembu. Kambing xde ar kali ni. Rekod ar, aku berjaya lapah 20 peha lembu (sekor lembu dibelah kepada 4 bahagian peha bg tujuan melapah). Kira hampir 5 ekor lembu gak aku Berjaya lapah. Yey. Best gak layan kepala jemaah yang rata2 dh berusia. Yg muda tok imam jek. Hehe. Lenguh2 gak badan melapah tapi pengalaman n keseronokan yang paling bernilai.Daging yg digantung pada palang besi
Kerja buang lemak before ditimbang. Sebelah tuh adik aku
Kerja 3 beranak. Hehe. My abah, adik n aku. Fuhhh...
Muka ceria jek. Starting mmg byk tenaga. Hehe.
Kerja memunggah turun lembu. Semua jemaah saling tlg-menolong

p/s: Pcik yg masak sup lembu utk petugas mmg mantap. Sedap n mantap sup yg pakcik masak (daku mmg gile sup).

3 comments:

Maiyah said...

penat tapi bebaloi kan dik

hasni said...

seronoknya
huhu

Killer_Chan said...

~maiyah~
sgt2 berbaloi. pengalaman tuh kak.

~hasni~
tau xpe, seronok melampau. hehe. melimpah2 daging dlm icebox. mmg jadik vegeterian ar beta pasni